Alle bruger efterhånden sociale medier i det daglige – til privat og erhverv – men bruger du det optimalt til din virksomhed?

Her er 4 værktøjer, der kan optimere din markedsføring på de sociale medier.

På denne side gennemgår vi kort, hvad de forskellige værktøjer fokuserer på.

Og fordi vi alle elsker de hurtige bullet-punkter til at skimme det vigtigste, så kommer de her:

  • Keyhole: Når du vil se de mest populære hashtags
  • BuzzSumo: Når du vil se, hvor mange delinger du har fået
  • Hootsuite: Når du vil planlægge dine aktiviteter ud i fremtiden
  • Quintly: Bliv klogere på dine konkurrenter

Og lad os så komme videre til de fire Sociale Medier værktøjer:

#1 KEYHOLE

Keyhole - værktøj til at søge på hastags eller links brugt på sociale medier

Med Keyhole kan du søge på hastags eller links, der er anvendt på sociale medier.

Du kan slå op hvor mange gange, din konto er nævnt, specifikke hashtags eller links, der er delt på sociale medier. Du får så info om engagement og trends.

Du kan endda også se, hvilken tid på dagen et givent hashtag bruges mest.

Det betyder du så kan planlægge dine opslag til de bedste tidspunkter.

2# BUZZSUMO

BUZZSUMO - se hvor mange delinger, dine indlæg har fået på sociale medier

Med BuzzSumo kan du se hvor mange delinger, dine indlæg har fået på de sociale medier.

Det gælder alle sociale medier fra Facebook og LinkedIn til Twitter, Pinterest og Google+.

Dermed kan du se hvilke sider på din hjemmeside, der er mest på populære på de sociale medier.

Det betyder så, at du kan planlægge dit kommende indhold til fx din blog ud fra hvilke emner, der interesserer folk mest.

Derudover kan du også se HVEM, der deler dine indlæg. Det vil sige, du kan vælge at starte en dialog med dem, hvis du ønsker det. Sidstnævnte kræver dog en Pro konto.

#3 HOOTSUITE

Hootsuite - planlæg dine indlæg på sociale medier, og se effekten!

Hootsuite er mest kendt som et management og planlægningsværktøj til sociale medier.

Men du kan faktisk også se hvor meget engagement, dine planlagte indlæg får.

Og hvis I er en gruppe, der arbejder i Hootsuite, kan I se hvordan, de enkelte medarbejderes indlæg klarer sig.

QUINTLY

QUINTLY - sammenlign din effekt på de sociale medier med dine konkurrenter!

Med quintly kan du analysere og sammenligne din effekt på de sociale medier med dine konkurrenter!

Bemærk, dette er ikke et gratis værktøj. Du kan dog prøve det gratis i 14 dage.

Det er da en test værd, hvis du er nysgerrig på, hvordan du klarer dig i forhold til konkurrenterne.

Klar til at nørde lidt igennem?

Dette var blot et udpluk af de værktøjer, der findes på markedet. Men hvis du er nysgerrig på, hvordan du kan få mere ud af dit arbejde med sociale medier, så brug lidt tid på at nørde igennem.

Mon ikke du kan blive klogere på, hvordan du kan bruge de sociale medier optimalt?

God arbejdslyst!

Marketingtips

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få tips til din markedsføring 3-6 gange årligt. 



Check din mailboks for bekræftelse af tilmeldingen!