For ADELHOU er 1. maj altid en dag, der skal fejres. Det er også en særlig dag for os som arbejdere, men på en mere selvstændig måde. Det var nemlig den dag, firmaet blev oprettet, og i år har det fine CVR-nummer 20 års jubilæum.

Fra webshop til fokus på webmarketing

Den 1. maj 2003 blev vores firma oprettet, men dengang var det en ganske anden type forretning.

Det var nemlig en webshop, der i første omgang blev håndkodet og 100% håndholdt med bankoverførsler. Derefter blev det til en egentlig webshop, som vi alle kender det i dag – med online kortbetaling og en masse dejligt automatiseret.

Dog synes vi, det var mindre dejligt at skulle “plukke ordrer” og sende pakker hver dag efter arbejde. Det var nemlig “kun” en nebengeschæft dengang.

I forbindelse med både vores fuldtidsjob og vores webshop-eventyr arbejdede vi stadigt mere med digital markedsføring og alt det, der bare smager lidt af tracking og optimering.

Det var klart for os, at det var her vores passion lå, så webshoppen holdt ophørsudsalg og blev lukket, hvorefter fokus har været på en konsulentrolle.

Udvikling og optimering for vores kunder

I førnævnte konsulentrolle udvikler ADELHOU hjemmesider og har helt generelt en forkærlighed for at kunne måle og optimere via data (dvs. typisk Analytics).

Derudover arbejder vi indgående med Google Ads og har en lang række faste kunder, der har været hos os i årevis. Endda uden nogen form for binding, da vi ikke tror på den slags.

Sidst, men ikke mindst, arbejder vi med diverse organiske kanaler: Nyhedsbreve, sociale medier, skriver vi SEO-tekster og laver On-Page søgemaskineoptimering.

Og fordi vi blankt anerkender, at der findes andet og mere end digital marketing, laver vi også stadig jævnligt fysisk markedsføring materiale. Især visitkort, brochurer og roll-ups til messer.

Sjovt nok er en god del af vores kunder virksomheder med webshops, hvor vi jo allerede har et meget håndgribeligt kendskab.

Og i herlig ironisk stil skaber vi ikke selv webshops, men har en fast samarbejdspartner tilknyttet til formålet. Sådan kan man som virksomhed vokse og ændre retning igennem hele livet – det gælder i øvrigt også i mindst lige så høj grad som mennesker.

ADELHOU er kvalitet over kvantitet – hver gang

ADELHOU har haft tre adresser (to i Dyssegård og én i Vallensbæk Strand, hvor vi stadig er), to kontorhunde – Isabel tog vagten i 12 år, og nu er det så Carla (fra billedet øverst) – men altid kun de samme to ejere.

“Skal I ikke have ansatte?” bliver vi løbende spurgt. Og nej, det skal vi ikke.

Det er netop friheden og fleksibiliteten, vi er så glade for. Vi skal ikke have flere kunder, end hvad vi selv kan varetage. Til gengæld har vi en række faste samarbejdspartnere, som jo på en alternativ måde også er en form for udvidelse af firmaet. Vi får i hvert fald tilknyttet flere kompetencer og mere ekspertise, som netop er det, der batter.

Faktisk har vi det lidt stramt med ordet “vækst”, da det ofte bruges på en uhensigtsmæssig måde.

Og nej, det er jo ikke sådan, at vækst er ikke et fy-ord hos os. Men vækst for vækstens skyld, hvor det bliver kvantitet over kvalitet, dét har aldrig været os.

Vi vil ikke tro, vi vil vide

Stiger trafikken til din hjemmeside, er det som udgangspunkt skønt. Men sker det uden nogen åbenlys grund, så klapper vi ikke bare i hænderne og tager æren for det. Vi kigger altid på, om det er kvalitet eller regulær snask fra diverse spambots.

Er det snask, skal det frasorteres, så det ikke forplumrer data-billedet. Og er det kvalitet, så skal der fluks arbejdes videre med den aktuelle udvikling, så det ikke bliver en enlig svale, men derimod et nyt niveau for kundens forretning.

Ikke al vækst er godt, men kvalitet vil vi altid gerne have mere af. Det gælder både ved Google Ads, hjemmesideudvikling, og især SEO. Hvad hjælper det eksempelvis at ligge nr. 1 på en række søgeord, der næsten ingen søgninger (og slet ingen klik) er til. Så er det bare lir og “feel good” data, men intet brugbart.

Vi samler stadig på glade kunder

Hos ADELHOU har vi altid sagt, at vi samler på glade kunder. Det er netop derfor, vi aldrig har bindingsperioder af nogen art.

Vores kunder kan til- og fravælge os, som de ønsker. Når man tilvælges måned efter måned, år efter år, fortæller det os, at vi gør en masse helt rigtigt.

Og når en virksomhed en gang i mellem fristes af et godt tilbud fra en kollega i branchen, så er det sådan, det er. I langt de fleste tilfælde er det alligevel blot et “på gensyn”, da flertallet er kommet tilbage i folden senere.

Vi er en “svesken på disken” samarbejdspartner, der aldrig taler nogen efter munden, men så sandelig heller aldrig sælger dig mere, end du skal bruge. Vi vil hellere have dig som glad kunde i flere år end sende én stor faktura, og så aldrig høre fra dig igen, fordi vi solgte dig noget, du ikke skulle bruge.

Sådan har vi drevet forretning i nu 20 år – og det fortsætter vi med.

Marketingtips

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få tips til din markedsføring 3-6 gange årligt. 



Check din mailboks for bekræftelse af tilmeldingen!