Du kender måske ikke til Google My Business, men det skal der så laves om på. Det er intet mindre end et nemt, effektivt og gratis værktøj fra Google, der kan hjælpe dig med at blive fundet af dine potentielle kunder.

Google My Business er din virksomheds overordnede visitkort i Google-universet

Google My Business er din virksomheds overordnede visitkort i Google-universet.

Det er nemt at komme i gang med, da du blot skal gå ind på www.google.dk/business og følge deres trin-for-trin guide til opsætning. Når du har gjort dette, vil du efterfølgende modtage et fysisk brev med posten. Med det danske postvæsens aktuelle service-niveau kan det naturligvis tage en rum tid, men det er altså et fornuftig sikkerhedstjek.

Google My Business handler nemlig især om at få din virksomheds fysiske placering registreret. Det er derfor, der fremsendes en bekræftelseskode til din fysiske adresse.

Netop dette fokus på den fysiske placering er også én af årsagerne bag Google My Business‘ effektivitet. Det er nemlig især effektivt for din lokale SEO [Søgemaskineoptimering].

Når Google kender din virksomheds fysiske adresse, bliver virksomheden også oprettet i Google Maps. Samtidig vil din virksomhed blive prioriteret over virksomheder, der ligger længere væk. Dette vil være aktuelt, når en bruger i dit nærområde søger efter de produkter eller ydelser, din virksomhed sælger eller tilbyder.

Google My Business

Mener du ikke, den fysiske placering betyder noget?

Virker dette irrelevant for dig, fordi din fysiske adresse ikke har betydning? Så tager du fejl.

Mange potentielle kunder vil nemlig stadig have en præference for virksomheder, der ligger fysisk nærmere dem selv.

Naturligvis skal du ikke forvente, at din virksomheds fysiske placering kan trumfe lave priser. Eller for den sags skyld god gammeldags ordentligt kundeservice eller fine anbefalinger. Det er dog alligevel et væsentligt parameter for mange. Og der er jo ingen grund til ikke at fange de lavthængende frugter, vel?

Desuden kan du også bruge Google My Business til at kommunikere din virksomheds åbningstider. Vi bruger selv denne funktion, hvis vi eksempelvis holder ferielukket. Det er en simpel service. Og selvom du ikke har en fysisk butik eller et kontor, så kan det være en måde at indikere, hvornår man kan forvente at komme i kontakt med dig.

Har du ikke fået oprettet din virksomhed på Google My Business – hvad end det er en fysisk butik, en webshop eller en konsulent virksomhed – så finder du Google My Business lige her >

Og skal du bruge hjælp, så er det bare at kontakte os her >

Læs også: Sådan får du flere 5-stjernede anmeldelser på din Google My Business virksomhedsprofil >

Marketingtips

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få tips til din markedsføring 3-6 gange årligt. 



Check din mailboks for bekræftelse af tilmeldingen!