Passer din virksomheds farver overhovedet til din målgruppe?

Når man starter en virksomhed op i dag, starter man ofte med at få lavet et logo og en grafisk profil. Her vælges en farve, som faktisk er ret afgørende for, hvordan man som virksomhed bliver opfattet.

Kønnenes mening om farver

Kønnenes mening om farver

Så hvis man vil være på den sikre side, er blå eller grøn nok det bedste valg – omend det måske også i visse tilfælde kan være et lidt konservativt farvevalg.

Men der er også en anden ting, man skal tage højde for:

Hvad farver symboliserer

Nedenfor kan du se hvad de enkelte farver symboliserer – samt hvilke farver større virksomheder har valgt.

Farve følelsesregister

Man kan naturligvis også bare gøre som Google og tage det meste af paletten med i logoet. Det passer perfekt til netop Google, der som søgemaskine og universalt digitalt værktøj (via Gmail, YouTube samt de mere forretningsorrienterede Adwords, Adsense og Analytics) jo netop taler til alle.

Passer din virksomheds farver både til din målgruppe OG det, du gerne vil signalere?

Ellers er det måske tid til at tage et kig på din virksomheds farveprofil. Du er velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

 

Dette er et indlæg i vores nyhedsbrevserie Markedsføringtips.

Marketingtips

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få tips til din markedsføring 3-6 gange årligt. 



Check din mailboks for bekræftelse af tilmeldingen!