Vi har længe hørt på, at man helst skal ligge på side 1, når folk søger på Google. Det er der ikke noget nyt i. Men vidste du, at der er forskel på, om folk søger på mobiltelefon eller computer (desktop)?

seoClarity har lavet den største CTR (click-through-rate) undersøgelse nogensinde for at få en bedre forståelse af de organiske søgeresultater på desktop vs. mobil. De analyserede over 2 miliarder visninger og 2,6 millioner klik på 3 måneder – baseret på ca. 400 forskellige Google Webmasterværktøj.

Resultatet viste, at søgninger lavet via mobiltelefonen har 3 x værdi ift. desktop!

Ved mobil søgning viser undersøgelsen en CTR på 28%, når man ligger på side 1, mens CTR ryger helt ned på 9%, hvis man ligger på side 2.

Mobil_ctr

Ved desktop søgning og en placering på side 1 viser undersøgelsen en CTR på 19,3%, mens side 2 giver en CTR på 2%.

Desktop_ctr

Du kan tjekke din egen mobile ranking via det gratis Google Webmasterværktøj.

Hvis du endnu ikke er tilkoblet dette, kan det anbefales, da du kan se en del statistik derinde, som Google Analytics ikke leverer.

Google Webmasterværktøj

Kilde: seoClarity

 

Dette er et indlæg i vores nyhedsbrevserie Markedsføringtips.

Marketingtips

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få tips til din markedsføring 3-6 gange årligt. 



Check din mailboks for bekræftelse af tilmeldingen!