Luk ordren med remarketing

Luk ordren med remarketing

Hov, der var du jo igen!

Ja, det er teksten på et af de bannere, vi selv bruger til remarketing.

Du kender måske allerede begrebet remarketing (eller retargeting), hvis du arbejder med markedsføring.

Ellers kender du sikkert konceptet, fordi du bliver forfulgt af stribede t-shirts på diverse websites. Danske såvel som udenlandske. Bare fordi du har kigget lidt på et par stribede t-shirts.

Måske var det ikke engang til dig selv. Eller måske var det en anden, der brugte din computer eller f.eks. var logget ind på din Google konto. Og nu er du forfulgt af stribede t-shirts.

banner-esprit

Lad os bare blive enige om, at den form for Remarketing er møg-irriterende.

“Jamen, det virker!” vil nogen i denne kære branche, vi kalder markedsføring, nok sige.

Og bevares, det er måske rigtigt. Men det er kun en udmelding, du kan komme med, fordi du ser de salg, der slipper igennem som resultatet af jagten via de stribede t-shirts.

Hørte du derimod de mange mennesker, der nu sidder og siger “Jeg skal aldrig ind på X.dk igen, for jeg bliver jagtet rundt på hele the world wide web bagefter“.

Lige præcis menneskene i sidstnævnte kategori er altså lige nu ved at være derhenne, hvor de er ved at udvikle en direkte aversion overfor lige præcis den webshop, og dét er jo ikke ligefrem noget mål i sig selv.

Hvornår er Remarketing så alligevel relevant?

Jamen, det er det principielt altid. Det handler bare om at optimere på kampagnerne og kommunikere på en relevant måde – og det bør gøres ikke mindst ved at respektere de potentielle kunder.

Der er en række best practice-punkter, man bør efterleve, og her har f.eks. Google (der altså har en finger med i spillet på én eller anden måde ved meget remarketing) fra starten sagt, at der skal frekvensstyring på denne slags kampagner.

Og hvad betyder det så? Det betyder, at du som annoncør naturligvis sagtens kan vise et banner med de blå gummistøvler en ekstra gang, men du skal nok ikke vise det 10 gange i løbet af en dag.

Så er det nemlig, at man føler sig forfulgt… og så ryger hele præmissen med, at det trods alt også er for at yde en service for den potentielle kunde, der måske bare blev forstyrret i det afgørende købsøjeblik.

Det er næsten uhyggeligt simpelt at komme i gang med remarketing via bannervisninger på diverse websites, men det kræver dog lige et par ting:

1. Implementering

Du skal have implementeret et lille stykke kode på dit website, så Google kan begynde at opsamle data. Det er de der cookies, du konstant får meldinger om, når du kommer ind på et website.

2. Besøg på dit website

Der skal nok besøgende ind forbi dit website til at skabe en liste. Helt konkret er det minimum 100 besøgende i løbet af 30 dage.

3. Bannere

Ja, den lille detalje skal også lige på plads. Det er jo meningen, du skal kunne vise nogle bannere for din virksomhed eller dine produkter, når Google Adwords via remarketing igen kan fange dine besøgende.

Derefter er det blot at beslutte, hvor mange penge du maksimalt vil bruge om dagen på Google Adwords – om det er 25 kr. eller 2.500 kr. er helt op til dig, og du behøver ikke bruge store summer for at få nogle resultater.

Jeg ville dog anbefale, at du tester med minimum 25 kr. om dagen i f.eks. 10 dage. Så har du kun brugt 250 kr. og kan se nærmere på resultaterne, inden du beslutter dig for, hvordan du vil fortsætte.

Har du brug for hjælp, så kan ADELHOU Design & Communications hjælpe med alle elementer af remarketing – fx layout af bannere samt overvågning og optimering af kampagnen, hvis det er noget, der skal fortsætte over en længere periode – så kontakt os endelig, hvis du ønsker hjælp til at komme igang.

Vil du selv kaste dig ud i det, så vil vi bare ønske dig rigtig god fornøjelse med at teste løs!

Marketingtips!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få tips til din markedsføring 3-4 gange årligt. 



Check din mailboks for bekræftelse af tilmeldingen!

Share This