Markedsfører du undercover?
Du ved selvfølgelig godt, hvad du sælger – uanset om det er en vare eller en serviceydelse – men er du sikker på, at andre også ved det? Ofte bliver vi så fordybet og indforstået i vores egen forretnings kommunikation, at vi ikke lige overvejer, om potentielle kunder forstår, hvad det er, vi prøver at sælge.
|
Dette giver naturligvis et meget grundlæggende problem, for hvis folk ikke kan afkode, hvad du sælger, hvordan ved de så, om de har brug for dig og/eller dit produkt? Og hvorfor skulle de bruge energi på at undersøge nærmere, hvis der ikke er noget udgangspunkt eller incitament for dette? På den måde når de ikke engang frem til at blive potentielle kunder.Indrømmet, vi falder selv i fælden med et meget intetsigende navn (det er baseret på kombinerede efternavne af ejerne), men netop derfor har vi også taget konsekvensen af dette, og inkluderet vores kerneområder som en integreret del af både navn og logo.
|
|
Vi har derudover nedenstående beskrivende tekst i vores materialer:
… din grafiske og kommunikative samarbejdspartner – både når det gælder web- og tryk-opgaver
Optimer dit logo/firmanavn med et payoff
Jeg ser ofte varevogne, visitkort, brevpapir osv., hvor der bare står et logo/firmanavn, som intet siger om, hvad firmaet laver. Et helt fiktivt eksempel kunne være Hans Jensen ApS eller MQ Produktion – det er jo nærmest en hemmelighed, hvad sådanne virksomheder lever af! Og du ved ret beset aldrig, hvornår en potentiel kunde ser din bil eller visitkort.
Tænk hvis de bare havde lavet den mindste tilføjelse i form af et payoff, hvor der fx stod:
Hans Jensen ApS – Vi sørger for din rengøring
MQ Produktion – Maskiner til landbruget
Husk, at du skal have en tekst, der fortæller folk, hvad du kan hjælpe dem med, så de har en grund til at kontakte dig. Det kræver bare lidt tid og overvejelser samt justeringer af virksomhedens “ansigter udadtil” (såsom visitkort, varevogn udsmykning, etc). Har du en bunke brevpapir liggende, så kan du naturligvis sagtens bruge dette, men der er ikke den store udgift ved blot at redesigne/justere et aktuelt visitkort, så det får en mangedoblet effekt. Se eventuelt også vores nyhedsbrev om visitkort optimering >
Der skal faktisk overraskende lidt til, og dermed er det også en meget omkostningslav indsats. Og helt ærligt, har du råd til at markedsføre undercover til alle dine potentielle kunder?Hvis du har brug for hjælp til at optimere dit logo med et payoff, eller tilføje en beskrivende linje til andet grafisk materiale, så kontakt mig.
Dette er et indlæg i vores nyhedsbrevserie Markedsføringtips.