Inden du går i gang med en ny hjemmeside, er det en god idé at planlægge lidt på forhånd, så du får en optimal hjemmeside til din virksomhed.
Prøv at svare på de nedenstående 7 punkter – og hvis du får professionel hjælp til udarbejdelsen af din hjemmeside, er det perfekt at kunne udlevere disse besvarede punkter til dit web-bureau.
#1 Formål
Hvad er dit mål med at få en hjemmeside? Skal den sælge produkter / kompetencer, eller skal den blot være en informationskilde?
#2 Målgruppe
Hvem er din målgruppe? Alder, køn, job, uddannelse mv.?
#3 Identitet
Har du et design, som du kan bruge til din hjemmeside? Har du et logo?
#4 Inspirationssider
Hvilke andre hjemmesider kan du godt lide – det gælder design og/eller funktioner?
#5 Funktioner
Hvad skal din hjemmeside kunne? Skal den have kontaktformular, Facebook-tilknytning, galleri, nyhedsbrev-tilmelding, webshop eller andet?
#6 Indhold
Det er en god idé at planlægge sit indhold på forhånd. Lav derfor gerne et sitemap (sideoversigt), skriv dine tekster og find ud af hvilke billeder, du evt. vil bruge.
#7 Budget
Hvad er dit budget på en ny hjemmeside? Husk, at du får hvad du betaler for!
Hvordan kommer du i gang?
For at komme i gang med din hjemmeside, skal du bruge et domæne (eksempel.dk) og et webhotel (til at lægge indhold op og oprette e-mailadresser). ADELHOU kan anbefale hosting-firmaet enavn.dk, hvor du kan få webhotel fra 55 kr./md. inkl. moms
ADELHOU tilbyder hjemmesider fra 4.999 kr. – læs evt. mere om vores hjemmesider.