Sådan booster du din Facebook side!

Sådan booster du din Facebook side!

Hvis du har en Facebook side til din virksomhed, har du nok allerede opdaget, at det er blevet meget sværere at nå ud til dine brugere, efter Facebook for nylig ændrede deres algoritme. Deres formål med dette er selvfølgelig at få firmaer til at betale for at nå ud til flere af deres brugere, men det er jo ikke os alle, der har hverken lyst eller råd til det. Når brugerne først har trykket Synes godt om en side, skal de vel også have lov til at se sidens indlæg.

Vi har her samlet nogle tips til at få boostet din Facebook side, så du kan nå ud til flere brugere. Det kræver, at du er mere aktiv på Facebook, men det betaler sig også i sidste ende.

Overordnede Facebook tips

  • Brug forskellige tekstmængder i dine indlæg, så de ikke ligner hinanden alle sammen.
  • Hvis du bruger hashtags, så brug dem med måde – og max 2 pr. indlæg.
  • Hold øje med din sides Indblik for at få statistik omkring bl.a. hvordan de forskellige indlægstyper klarer sig, og på hvilke tidspunkter de ses mest.
  • Når du har samlet noget statistik, kan du planlægge dine indlæg i forvejen, og sætte dem til at poste automatisk på de foretrukne tidspunkter.
  • Husk at være logget ind som din side og ikke som dig privat, når du poster et indlæg.
  • Del gerne andre siders relevante indlæg, så du ikke bliver for selv-promoverende. Måske er du også så heldig, at den anden side vil gengælde tjenesten senere hen.

6 optimale Facebook indlægstyper

Billeder: Et billede siger mere end tusind ord.
Færdiggør denne sætning: Et eksempel kunne være: “Jeg kan bedst lide at _____, når jeg er ved at blive stresset.”
Spørgsmål: Folk elsker at blive spurgt til råds og ytre deres mening. Så spørg dem endelig.
Tips: Brug “Vidste du at…” i dine indlæg.
Citater: Del gerne inspirerende og relevante citater.
Billedtekster: Fx “Hjælp os med at lave en billedtekst til dette billede.” og så post et interessant eller sjovt billede.

Fælles for halvdelen af disse indlægstyper er, at du får dine brugere til at interagere med din side. Ved at veksle mellem de forskellige indlægstyper, får du en god blanding, der giver optimal bruger-involvering.

Men husk nu dette…

Kommunikér med dine Facebook brugere. Hvis de spørger om noget, så svar dem hurtigst muligt. Lyt til deres feedback og kommentarer, og synes godt om deres svar.

Der er altid en chance for, at der også vil komme negativ feedback. Vær klar på dette, og tag dialogen i stedet for fx at slette negativ omtale. Du kan dog sagtens slette selv-promoverende indlæg samt spam.

God fornøjelse med at booste din Facebook side.

 

Dette er et indlæg i vores nyhedsbrevserie Markedsføringtips.

Marketingtips!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få tips til din markedsføring 3-4 gange årligt. 



Check din mailboks for bekræftelse af tilmeldingen!

Share This