Uanset om du skal skrive tekst til et nyhedsbrev, en hjemmeside eller en online annonce, så er der nogle metoder, der bare får flere klik end andre.
Her kommer nogle forskellige modeller, man kan bruge for at få flere klik, når man udarbejder sine overskrifter.
1. Sådan-modellen
Dette er den klassiske metode, hvor man forklarer folk, hvordan de gør noget. Du taler til gør-det-selv-folket, som gerne vil have mere detaljeret info, de kan arbejde videre med.
Eksempler på sådan-overskrifter:
“Sådan skriver du overskrifter, der giver trafik”
“Sådan slipper du af med rotter”
“Sådan får du gratis opgradering på flyturen”
2. Giv tips
Det er en, for læseren, meget overskuelig metode, hvor du giver dem et vist antal tips, de kan bruge til noget.
Eksempler på giv tips-overskrifter:
“3 ting, du skal gøre…”
“5 ting, du skal undgå…”
“3 fejl, du begår…”
“5 grunde til…”
3. Afslør en hemmelighed
Her piller du ved folks nysgerrighed, så de bliver nødt til at klikke på din overskrift, for at læse hvad hemmeligheden er.
Eksempler på afslør en hemmelighed-overskrifter:
“Det billige lån, din bank ikke vil have, du skal kende”
“De bedste tips, marketing-folk ikke vil dele med dig”
“De små restauranter, kokkene selv spiser på”
4. Hjælp med et problem
Hvis folk står med et konkret problem, som de gerne vil have løst, går de straks i gang med at søge online. Og her skulle din overskrift gerne komme frem, så de vælger at klikke på din artikel.
Eksempler på hjælp med et problem-overskrifter:
“Slip af med tidsrøverne”
“Spar penge på din el-regning”
5. Den hurtige
Vi ved, at folk har super travlt i hverdagen og modtager mange e-mails mv., så en overskrift, der leverer et hurtigt fiks, vil ofte blive foretrukket.
Eksempler på hurtige-overskrifter:
“Den hurtige vej til vægttab”
“Spar 20% på 5 minutter”
Husk!
Når du skriver dine overskrifter, og tekst generelt, så brug gerne power-ord, som folk – ofte ubevidst – reagerer på. Alt efter hvad dit emne er, kunne det være ord som fx:
> Spar
> Garanti
> Gratis
> Billigst
> Trick
> Tips
> Test
> Fejl
God fornøjelse med at skrive dine tekster – og ikke mindst – overskrifter.