Taber du mobilkampen?
Du kender det selv – du skal pludselig finde noget og griber til mobilen, som du jo altid har på dig. Det sker – ifølge Google’s rapport ‘Full Value of Mobile’ – faktisk for hele 49% hver dag.
Men er din virksomheds hjemmeside mobiloptimeret? Hvis ikke, har du næsten tabt kampen om kunderne på forhånd, da 70% bruger deres smartphone hver dag, og 65% af alle søgninger er på produktinformation*.
Og mon ikke mindst én af dine konkurrenter har en hjemmeside, der er mobiloptimeret? Så finder den potentielle kunde formentlig deres hjemmeside i stedet for din. Og hvis de først har fået et positivt indtryk hos konkurrenten via mobilen, hvor tror du så, de går hen, når de sidder ved en rigtig computer; klar til at lægge en ordre?
Her er lidt interessante tal, du kan tygge på:
- 35% af alle der laver research på mobilen, køber efterfølgende produktet på computer*
- 34% af alle der laver research på mobilen, køber efterfølgende produktet offline*
* Data og grafik (dog oversat og tilrettet) er fra Google’s rapport ‘Full Value of Mobile’.
Førstehåndsindtrykket foregår altså ofte via mobilen, som derfor bliver første gateway til at tiltrække potentielle nye kunder.
Som hovedregel bør du sørge for, at din hjemmeside ikke er mere end 3-4 år gammel, for så er den ældre end de fleste mobiltelefoner, der bruges i dag. Dermed er chancen for, at den fungerer på en mobiltelefon ret lille. Undgå også fx Flash-elementer, da det ikke virker på mange mobiltelefoner.
Prøv lige at gå ind og se din hjemmeside med din mobiltelefon nu – ser alt fint ud?
Hvis du mangler en mobilvenlig hjemmeside, kan ADELHOU tilbyde dette fra 4.999 kr. ex. moms.
Husk også nyhedsbrevet
Det anslås, at 20-55% nyhedsbreve bliver læst på mobiltelefonen. Så husk at både nyhedsbrev og hjemmeside/landingpage skal være mobilvenligt. Undgå derfor helst mere end 2 spalter, og sørg for ikke at lave nyhedsbrevet alt for langt. Det er bedre at lave en teaser-tekst, som så kan linke ind til mere information på din hjemmeside.
ADELHOU kan tilbyde et nyhedsbrevsystem, der kan levere mobilvenlige nyhedsbreve med statistik fra 90 kr./md. ex. moms.
Det er naturligvis helt frivilligt, om man ønsker at mobiloptimere sit website og nyhedsbrev – og mange prioriterer det ikke – men man kommer ikke udenom, at de potentielle kunder er på mobilen. Den gode nyhed er dog, at det hverken behøver koste en formue eller være komplekse løsninger, der skal i spil, før du er klar til fange de potentielle kunder lige der, hvor de er.
Dette er et indlæg i vores nyhedsbrevserie Markedsføringtips.