I USA er der lavet en brugerundersøgelse blandt 1.013 amerikanere i alderen 18-60. Den viste, at hele 81% synes mindre godt om et brand, hvis dennes hjemmeside ikke er opdateret.

Derudover ville 39% af de adspurgte tøve med at bruge et produkt eller en service, hvis hjemmesiden ikke er moderne og up-to-date.

En anden interessant ting er, at en tredjedel af brugerne siger, de bliver irriteret, hvis der ikke er en søgefunktion på hjemmesiden. Mere end 40% ser nemlig et søgefelt som en vigtig del af en hjemmeside.

U

Ja, der er desværre meget, der kan stoppe en potential kunde, straks personen ser din hjemmeside.

Du behøver ikke bruge en formue på at få lavet en ny hjemmeside, men du bør overveje, om din aktuelle hjemmeside har en værdi, hvis den er gammel og ikke har været opdateret længe.

En ny og tidsvarende hjemmeside med relativt få sider er ofte mere værd end en gammel hjemmeside, der hverken er optimeret til søgemaskinerne eller brugervenlighed.

Læs mere om, hvad det kræver at få lavet en hjemmeside, og hvor lidt det kan gøres for her >
Pssst… priserne starter på kun 4.999 kr. ex. moms, så du behøver ikke bruge en formue på at være med.

Hvad ønsker kunderne på en hjemmeside?

Ca. 43% mener, at brugervenlighed er en topprioritet, når de er online. Dette omfatter alt fra, at hjemmesiden er hurtig til, at den er nem at bruge. Med andre ord skal den potentielle kunde hurtigt kunne finde den information, han eller hun søger.

Halvdelen af brugerne (50%) svarede, at brugerindhold som eksempelvis anmeldelser og billeder hjalp dem i deres købeproces.

En fjerdel af brugerne (25%) var særdeles glade for, når en hjemmeside fulgte op, hvis de havde forladt et produkt i kurven. Det betyder så også, at 75% måske ikke var glade for dette, men det var nok kunder, der alligevel ikke havde handlet.

De 25% kan derimod påvirkes til at gennemføre købet, og det er dem, du bør fokusere på.

Kunder synes også virkelig godt om, når forretninger har deres egen app. Hele 74% af brugerne svarede, de gerne ville downloade deres yndlings-brands app til mobilen.

Dette gælder nok primært butikker eller virksomheder, hvor en kunde handler forholdsvis ofte. Det er altså ikke sikkert, det er relevant for din virksomhed.

l

Går kunder op i privatliv og personlig data?

Undersøgelsen viste, at 41% ikke har noget imod, at hjemmesider gemmer deres personlige data, hvis det forbedrer brugeroplevelsen. Så længe det ikke ender i forkerte hænder.

32% af de adspurgte forstod, at der er et kompromis mellem privatlivets fred og en bedre brugeroplevelse.

Dog er over en trediedel (hele 36%) stadig meget bekymret for deres privatliv online.

Især disse resultater bør give stof til eftertanke. Det handler i høj grad om at informere brugerne (og dermed de potentielle kunder) i så høj grad som muligt.

Ved at gøre dette kan man sikre sig, at brugerne bliver bekendt med, hvordan cookies fungerer, og hvorfor en virksomhed bruger dem. Dette sker pt. især via cookie- og privatlivspolitik teksten på diverse hjemmesider.

~

Bliver kunder afskrækkede af annoncer?

Når det gælder annoncer på sociale medier, der baseres på brugerens online aktivitet (det vil sige remarketing), ser kun 9% på det med positive øjne.

Omkring 26% er direkte negative, når annoncer, der er baseret på deres browserhistorik og aktivitet, dukker op på deres sociale medier.

Men end 50% af de adspurgte svarede, at de godt kan lide bekvemmeligheden ved at få vist relevante annoncer, men de er forsigtige med, hvordan deres data ellers bliver brugt.

Igen er det altså vigtigt, at huske på de 50%, der er glade og formentlig et skridt nærmere et køb fremfor dem, der ser det som noget negativt. Mange mennesker vil mene, at de aldrig klikker på et banner, men der er en grund til, at online marketing baseret på brugeropførsel og historik er så udbredt.

Faktum er nemlig, at remarketing (i forskellige forklædninger og grader) virker – når det bliver gjort korrekt!

Læs mere om undersøgelsen her >

Mobilvenlig hjemmeside fra 4.999 kr.

Marketingtips

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få tips til din markedsføring 3-6 gange årligt. 



Check din mailboks for bekræftelse af tilmeldingen!